Kampüs

Motosiklette güvenli sürüşün püf noktaları anlatıldı

Motosiklette güvenli sürüşün püf noktaları anlatıldı

Motosiklette güvenli sürüşün püf noktaları anlatıldı

Üniversitemizde bilinçli motosiklet kullanıcılarının yetiştirilmesi amacıyla gerçekleşen "Motosiklette Güvenli Sürüş" konulu seminerde Honda Motosiklet Eğitim Merkezi Baş Şefi Tayfun Gülhan, motosiklet severlere güvenli sürüşün püf noktalarını anlattı. Taşıt Teknolojileri Kulübü ve Müze Kent Motosiklet Kulübü iş birliğinde düzenlenen “Motosiklette Güvenli Sürüş” semineri Üniversitemiz Tıp Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Güvenli sürüş tekniği: “TAKTU” Motosiklette güvenli sürüş eğitimleri kitabında yer verdikleri “Taktu” tekniğini anlatan Gülhan, "Bu tekniğin ismi tara, algıla, karar ver, tahmin et, uygula komutlarının baş harflerinin birleşiminden oluşuyor. Bu teknik motosikletle harekete başlamadan önce neler yapılması gerektiğinin komutlarını içeriyor." dedi. Konuşmasının devamında "Motosiklete hareketi verdiğiniz zaman öncelikle etrafı tarayın,  daha sonra etrafta ne olduğunu algılayın ve  size kimin ne yapabileceğini tahmin edin daha sonra  ise tehlike olabilecek durumlara karar verin ve son olarak devam edin, yani uygulamaya geçin." diyerek sürücüleri uyaran Gülhan, harekete başlamadan önce bu işlemlerin yapılması durumunda kaza riskinin en aza ineceğini söyledi. "Enerjinizi doğru kullanırsanız kendinizi riske atmazsınız" Motosiklet kullanırken enerjinin doğru kullanılması gerektiğine ve yorgun bir şekilde yolculuk yapılmasının pek çok kazaya neden olabileceğine vurgu yapan Gülhan konuşmasının devamında şunları söyledi: "Göz hareketi, oturma şekli, kafayı çevirme şekli dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlar arasındadır. Gözler motosikletten bir adım önde olmalı. Önce gözlerinizle kontrol edip beyne komut vermelisiniz. Ayrıca motosiklet kullanırken gözlerinizle sağı solu kontrol ediyorsanız kafanızı da çevirerek bunu yapın yoksa eğimleri ve virajları yanlış algılayabilirsiniz. Kafatası hareket etmeden sadece gözler ile sağı solu kontrol etmek risklidir kazaya yol açabilir.” Parmaklar levye üzerinde olmalı mı? Honda Motosiklet Eğitim Merkezi Baş Şefi Tayfun Gülhan, sosyal medyada en çok tartışılan konulardan biri olan motosiklet kullanırken parmakların levye üzerindeki duruşu konusuna da değindi. Gülhan, bu konunun çok tartışıldığına dikkat çekerken motosiklet kullanımında iki tekniğin olduğunu ve bu tekniklere göre parmakların duruşunun belirlenmesi gerektiğini ifade etti. Konuşmasının sonunda motosiklette güvenli sürüş tekniği ve sportif sürüş tekniğinin ayrıldığını belirten Gülhan, sportif sürüş tekniğinde parmakların levye üzerinde olması gerekirken güvenli sürüş tekniğinde parmakların levye üzerinde olmaması gerektiği ile ilgili tavsiyede bulunarak konuşmasını sonlandırdı. Seminer Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Yaşar’ın, Honda Motosiklet Eğitim Merkezi Baş Şefi Tayfun Gülhan’a teşekkür plaketi vermesiyle son buldu. Haber: Kübra Demirci | Fotoğraflar: Mehmet Önder Karakaş