Öğrenci

Karabük Üniversitesi İş Birliğiyle TÜBİTAK Destekli “Mühendislik Dünyasına Yolculuk” Projesi Hayata Geçiyor

TÜBİTAK 4004 Doğa ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında Karabük Üniversitesi iş birliğiyle yürütülen “Mühendislik Dünyasına Yolculuk” adlı proje, 7. sınıf öğrencilerine mühendislik alanlarını tanıtarak 21. yüzyıl becerileri kazandırmayı hedefliyor. Projede Karabük Üniversitesi’nden 13 akademisyen aktif rol alıyor.

“Mühendislik Dünyasına Yolculuk” projesi, öğrencilerin mühendislik mesleğini yakından tanımalarını ve farklı mühendislik alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlıyor. Karabük Üniversitesi’nin desteğiyle hayata geçirilen projede, üniversiteden 13 akademisyen ve çeşitli okullardan 10 öğretmen görev alıyor. Bilgisayar, yazılım, yapay zeka, orman, ziraat, gıda, elektrik, mekatronik, tasarım, tıp, makine, elektronik, malzeme ve inşaat mühendisliği gibi alanlarda atölye çalışmaları düzenlenerek öğrencilere mühendisliğin uygulamalı yönleri tanıtılıyor.

Projede uzman olarak yer alan Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Nesrin Aydın Atasoy, öğrencilere mühendislik alanları hakkında bilgi paylaştı. Atasoy, Şehit Murat Akdemir Anadolu İmam Hatip Lisesi Konferans Salonu’nda “Tüm Yönleriyle Mühendislik Semineri”ni gerçekleştirerek öğrencilere mühendisliğin önemini ve uygulama alanlarını anlattı. 

Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Nesrin Aydın Atasoy, “Karabük Üniversitesi, bilim merkezli ve öğrenci dostu bir üniversite olarak, bilimi çocuklara da ulaştırmayı hedefliyor. Bu nedenle projeyi hayata geçirmek için çalışmalarımızı başlattık ve TÜBİTAK’tan desteğimizi aldık. 40 öğrencimize hem üniversitemizin aktivitelerini hem de mühendisliği tanıtmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Şehit Murat Akdemir Anadolu İmam Hatip Lisesi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Mehmet Yılmaz, “Karabük Üniversitesi’nden 13 akademisyen ve çeşitli okullardan 10 öğretmenle birlikte çalışarak, 40 öğrencimize mühendislik alanlarını tanıtacağız. Amacımız, öğrencilerin bilimsel merakını uyandırmak ve meslek seçiminde bilinçli adımlar atmalarını sağlamak. Bunu yaparken sadece sunum şeklinde değil, her mühendislik alanıyla ilgili 21. yüzyıl becerilerini öğrencilere kazandırmak amacıyla atölye çalışmaları düzenleyeceğiz. Bu atölyelerde öğrencilere mühendislerin ne yaptığını, nasıl çalışmalar gerçekleştirdiğini göstermek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Proje, öğrencilerin bilimi sevmesi ve meslek seçimlerinde bilinçli kararlar vermelerine katkı sağlamayı amaçlıyor.