Öğrenci

KBÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde Mezuniyet Coşkusu

Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni’nde öğrenciler diplomalarını alırken, fakülte genelinde dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve plaketleri takdim edildi.

Karabük Üniversitesi (KBÜ) Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni gerçekleştirildi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından başlayan programda, üniversite ve fakülte tanıtım filmleri izletildi.

Müzik dinletisi beğeni topladı

Programda akademisyenler tarafından gerçekleştirilen müzik dinletisi de yer aldı. Dinletide piyanoda Prof. Dr. Naila Mirzeyeva, kemençede Öğr. Gör. Sakhavat Aliyev ve solist olarak Dr. Öğr. Üyesi Gülcan Ertan Hacısüleymanoğlu sahne aldı. Katılımcılar, müziğin evrensel diliyle buluşturan performansı ilgiyle takip etti.

Törende konuşan KBÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş, mezuniyet törenlerinin öğrencilerin dört yıllık emeklerinin ve birikimlerinin taçlandığı özel günler olduğunu belirterek, programın aynı zamanda Karabük Üniversitesinin akademik gücünü ve eğitim kalitesini ortaya koyduğunu ifade etti. Karabük Üniversitesinin farklı kültürleri ve akademik birikimleri bir araya getiren yapısıyla öne çıktığını vurgulayan Karaş, “Karabük Üniversitesi böyle bir şey; pek çok, pek çok bileşenin, pek çok farklı kaynaktan beslenen yapının bir araya gelmesi ve birbirini eğitmesi.” dedi.

Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinin üniversitenin en köklü fakültelerinden biri olduğunu belirten Karaş, mezun olan öğrencilerin güçlü bir akademik altyapıya sahip üniversiteden ayrıldığını vurgulayarak, “Böyle bir üniversiteden mezun olacak evlatlarımız... Bunun farkını ileride siz de yakından hissedeceksiniz.” diye konuştu.

Sanat ve tasarımın toplumsal rolü vurgulandı

Törende konuşan Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Suat Altun, mezuniyetin öğrenciler için yeni bir başlangıç olduğunu belirterek, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca edindikleri bilgi ve becerilerle meslek yaşamlarına hazır hale geldiklerini ifade etti. Sanat ve tasarımın yalnızca estetik kaygılarla sınırlı olmadığını vurgulayan Altun, "Sanat ve tasarım sadece estetik kaygılarla sınırlı değildir; aynı zamanda topluma ayna tutan, duyguları ifade eden, kültürel değerlerimizi, kültürel mirasımızı geleceğe taşıyan çok güçlü araçlardır." dedi.

Mezunların gelecekte topluma değer katacak bireyler olarak önemli sorumluluklar üstleneceğini ifade eden Altun, "Bir fırça darbesiyle, bir notayla, bir çizgiyle yarattığınız her eser; söylediğiniz her söz, ortaya koyduğunuz her fikir dünyada bir iz bırakacak." sözleriyle öğrencilere seslendi.

Dereceye giren öğrenciler ödüllendirildi

Fakülte genelinde dereceye giren öğrenciler açıklandı. Grafik Tasarımı Bölümü öğrencisi Selin Keçeci fakülte birincisi olurken, Müzik Bölümü öğrencisi Kader Gider ikinci, Müzik Bölümü öğrencisi Bilgehan Satılmış ise üçüncü oldu. Fakülte üçüncüsü Bilgehan Satılmışa başarı belgesi ve plaketi Fakülte Dekanı Prof. Dr. Suat Altun, fakülte ikincisi Kader Gidere başarı belgesi ve plaketi KBÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş, fakülte birincisi Selin Keçeciye ise başarı belgesi ve plaketi Safranbolu Kaymakamı Hayrettin Baskın tarafından takdim edildi.

Fakülte birincisinden azim ve başarı mesajı

Fakülte birincisi Selin Keçeci, mezuniyet konuşmasında dört yıllık eğitim sürecinin zorluklarla ve emekle geçtiğini belirterek, azim ve kararlılıkla çalışmanın başarının en önemli anahtarı olduğunu ifade etti. Karşılaştığı engelleri aşarak bugün fakülte birincisi olarak mezun olmanın gururunu yaşadığını dile getiren Keçeci, “Bu süreçte öğrendim ki uğruna savaşılabilir hiçbir şeyin ardını bırakmamalı ve onun için çaba göstermeliyiz.” dedi.

Başarının öz güven ve inançla mümkün olduğunu vurgulayan Keçeci, “Başarabileceğime inanmam yeterliydi.” ifadelerini kullanarak, gençlere hedeflerinden vazgeçmemeleri tavsiyesinde bulundu. Üniversite hayatı boyunca kendisine destek olan akademisyenlere, ailesine ve arkadaşlarına teşekkür eden Keçeci, mezun olan arkadaşlarını da tebrik ederek konuşmasını tamamladı.

Mezuniyet sevinci kep atma töreniyle taçlandı

Törene Safranbolu Kaymakamı Hayrettin Baskın, KBÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş, Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Suat Altun, Safranbolu Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hüseyin Avni Kırmacı, akademik ve idari personel, öğrenciler ile aileleri katıldı.

Törende öğrenciler diplomalarını almanın mutluluğunu yaşarken, akademisyenler ve aileler de bu anlamlı günde mezunların heyecanına ortak oldu. Program, mezuniyet yemini ve kep atma töreninin ardından toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.