Kampüs

KBÜ'de Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrencileri Mesleğe İlk Adımlarını Attı

Karabük Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencileri, düzenlenen “Beyaz Önlük Giyme Töreni” ile mesleki yolculuklarına sembolik bir adım attı.

Karabük Üniversitesi 15 Temmuz Şehitler Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen törene, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hasan Solmaz ile Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Müslüm Kuzu’nun yanı sıra akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı.

Törenin açılış konuşmasını yapan Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Başkanı Prof. Dr. Tarık Özmen, beyaz önlüğün yalnızca bir kıyafet olmadığını belirterek, “O güvenin, etik değerlerin, vicdanın, bilimin ve insan sevgisinin simgesidir.” dedi.

Öğrencilere seslenen Özmen, fizyoterapistliğin insan yaşamına doğrudan dokunan özel bir meslek olduğuna dikkat çekerek, “Bir fizyoterapist yalnız kasları ve eklemleri tedavi eden bir sağlık profesyoneli değildir. Aynı zamanda umutları yeşerten, yaşam kalitesini artıran ve bireyin hayata yeniden katılmasına destek olan bir sağlık profesyonelidir.” ifadelerini kullandı.

Karabük Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hasan Solmaz da törende yaptığı konuşmada, beyaz önlük giyme törenlerinin öğrencilerin mesleğe daha bilinçli ve sorumluluk sahibi şekilde hazırlanması açısından önemli olduğunu söyledi.

Sağlık alanında görev yapan meslek mensuplarının insan hayatına doğrudan temas ettiğini belirten Solmaz, öğrencilerden hastalara karşı güler yüzlü, anlayışlı ve nazik bir yaklaşım sergilemelerini istedi.Konuşmaların ardından akademisyenler tarafından öğrencilere beyaz önlükleri giydirildi. Tören, öğrencilerin sağlık alanındaki profesyonel yolculuklarına sembolik bir başlangıç yapmalarının ardından hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.