Karabük Teknokent ev sahipliğinde gerçekleştirilen “Orta ve Batı Karadeniz Teknoloji Geliştirme Bölgeleri 3. Koordinasyon Toplantısı”, bölgesel inovasyon ekosisteminin güçlendirilmesi ve teknoloji odaklı kalkınmanın desteklenmesi amacıyla geniş katılımla düzenlendi.
Karabük Teknokentte gerçekleştirilen toplantıya Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak’taki teknoloji geliştirme bölgelerinin temsilcileri katıldı. Program kapsamında bölgesel iş birlikleri, ortak proje geliştirme fırsatları, girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi ve teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki koordinasyonun artırılmasına yönelik çalışmalar değerlendirildi.
Toplantının açılışında konuşan Karabük Teknokent Yönetim Kurulu Başkanı ve Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki iş birliğinin önemine dikkat çekti.
Mevcut yapının dönüştürülmesinin önemine işaret eden Kırışık, “Anadolu'da örgütlenmiş teknokentler olarak farklı yaklaşım biçimleri oluşturmamız, bunları izlememiz ve bunu yaparken başarılı olabilmemiz için birlikte çalışmamız gerekiyor.” diye konuştu.
Karabük Teknokent bünyesinde sosyal inovasyon alanında çalışmalar yürüttüklerini de aktaran Kırışık, “Sosyal inovasyon konusunda çalışmalar yapıyoruz. Aslında sosyal inovasyon projelerinin de teknokente girme altyapısı mevcut. Onları da teşvik edecek, destekleyecek bir rol üstleniyoruz. Dolayısıyla bu konuda biraz daha aktif olmamız gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Bölgesel iş birliklerinin gelecekte daha kapsamlı projelere dönüşebileceğini ifade eden Kırışık, “Bu başlangıcın sonraki aşamalarında daha büyük projeler, daha büyük birliktelikler ve daha spesifik konular üzerine çalışmalar yapabiliriz. Ancak öncelikle bu zemini istişarelerle, görüşmelerle ve paylaşımlarla oluşturmamız gerekiyor.” dedi.
Konuşmasının sonunda toplantının hayırlı sonuçlar doğurmasını temenni eden Kırışık, “Toplantımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum. Güzel kararlar alalım ve ülkemize, milletimize, devletimize faydalı olacak işler üretelim. Teknokentler bu açıdan bizim göz bebeğimiz kurumlar.” ifadelerini kullandı.
Karabük Teknokentin Çalışmaları Paylaşıldı
Toplantıda Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu da Karabük Teknokentin faaliyetleri, mevcut kapasitesi ve gelecek hedeflerine ilişkin sunum gerçekleştirdi.
Dr. Nohutçu, Karabük Teknokent’in 2018 yılında Resmî Gazete’de yayımlanan karar ile kurulduğunu hatırlatarak, girişimcilik ekosisteminin 2020 yılı itibarıyla aktif hale geldiğini söyledi. 2023 yılına gelindiğinde Teknokent’in yüzde 100 doluluk oranına ulaştığını belirten Nohutçu, “2023 yılından bu yana doluluk oranımız yüzde 90’ın altına hiç düşmedi” dedi.
Teknokent’in ortaklık yapısına da değinen Nohutçu, en büyük paydaşın yüzde 48 ile Karabük Üniversitesi olduğunu ifade ederek, Kardemir’in yüzde 20, Karabük Belediyesi, Ticaret ve Sanayi Odası ile Organize Sanayi Bölgesi’nin ise yüzde 5’er payla ortaklık yapısında yer aldığını, ayrıca bölgede faaliyet gösteren yaklaşık 10 demir-çelik firmasının da Teknokent’in paydaşları arasında bulunduğunu aktardı.
Avrupa Birliği projelerinin önemine de dikkat çeken Nohutçu, küçük ölçekli projelerin dahi ekosistemi hızlandıracak bir teşvik ve ivme oluşturabileceğini belirtti. Uluslararası fonların hem mali destek hem de kurumsal görünürlük açısından önemli fırsatlar sunduğunu kaydeden Nohutçu, Teknokent’in Avrupa Birliği ekosistemine daha güçlü şekilde dahil olması gerektiğini ifade etti.
Bölgesel kalkınmanın önemine de değinen Nohutçu, Karabük’ün demir-çelik alanındaki yapısının yanı sıra Sinop’ta su ürünleri, Kastamonu’da ahşap ürünleri, Çorum’da ise savunma sanayi gibi farklı sektörlerle birlikte ortak projeler geliştirme potansiyeline sahip olduğunu söyledi.
Son olarak ortak akıl ve iş birliği vurgusu yapan Nohutçu, sürdürülebilir büyümenin ancak birlikte hareket edilerek sağlanabileceğini belirterek, “Ortak güçle hareket ederek kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme ortaya koyabileceğimize inanıyorum” dedi.
Ortak Vizyon ve Yol Haritası Ele Alındı
Açılış konuşmalarının ardından “Birlik Vizyonu ve Yol Haritası” başlıklı iki ayrı oturum gerçekleştirildi. Oturumlarda teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki kurumsal iş birliği mekanizmaları, ortak eğitim ve danışmanlık faaliyetleri, ulusal ve uluslararası fonlara yönelik proje geliştirme süreçleri, girişimcilik programları ve bölgesel kalkınma hedefleri masaya yatırıldı.
Katılımcılar ayrıca teknoloji geliştirme bölgelerinin görünürlüğünün artırılması, ortak tanıtım faaliyetleri yürütülmesi ve bölgesel uzmanlık alanları doğrultusunda iş birliklerinin geliştirilmesine yönelik görüş alışverişinde bulundu.
Toplantı, yapılan değerlendirmelerin ardından günün anısına çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.